Nedenfor har du administrators pjece for salg af andelslejlighed. Den beskriver hele forløbet fra start til du modtager pengene for salget.
Bestyrelsen anbefaler kraftigt, at du får foretaget el og vvs tjek INDEN du får lavet vurderingsrapport. Du får dermed mulighed for at udbedre eventuelle fejl / mangler inden vurdering – og dermed undgår at du skal give afslag for fejl / mangler i rapporten.
Eventuelle ombygninger, der kræver en byggetilladelse, skal være godkendt inden et salg. Manglende godkendelse kan betyde, at bestyrelsen ikke accepterer et salg.
Bestyrelsen har intet ansvar for salg / køb. Bestyrelsens eneste opgave i forbindelse med salg / køb er at sikre:
- Den forlangte andelskrone er i overensstemmelse med sidste godkendte andelskrone (at der ikke bliver taget flere penge for andelskronen end godkendt på sidste ordinære generalforsamling).
- At den der indstilles som ny andelshaver kan godkendes af bestyrelsen som nyt medlem.